LIONS CLUB
Skänninge

LIONS CLUB Skänninge

Månadsmöte Oktober

Skänninge Lions Clubs månadsmöte oktober skulle inledas med ett studiebesök på Bil Brodd i Skänninge,

men besöket blev inställ på grund av sjukdom. Mötet blev istället förlagt till PRO lokalen där det startade med en tipspromenad med bilrelaterade frågor.

Beslut togs om att utse 2 stipendiater till vårt årliga stipendium vilket kommer att utdelas vid årets Julmarknad.

Klubben kommer att ge mera bidrag till skolans projekt Livsstilskontraktet.

Vidare så beslutades att ge Skänninge idrottsklubb bidrag till sin ungdomsverksamhet och utbildning av ledare under en längre period.

Skänninge Idrottsklubb växer med ungdomslag och Lions Club ser att de har behov av ekonomiskt stöd för att kunna erbjuda bästa förutsättningar för ungdomarna.

Ekonomisk redovisning gjordes av förra verksamhetsåret där klubben samlat in 393.637kr vilket är lika med c:a 10.000 kr/medlem,

under verksamhetsåret delades det ut 370.535 kr till behövande

Nästa aktivitet är Julmarknad och julgransförsäljning